都筑区センター南にある英会話スクールはPioneer Language School(パイオニアランゲッジスクール)

Unit 13 is here! We’re very excited to see the GrapeSEED 4 students move up to this unit, as it will continue to build on many of the grammar structures they’ve already seen, review some vocabulary and concepts from previous units, and introduce a number of other useful words, phrases, and ideas!

ついにユニット13です! GrapeSEED 4の生徒たちがついにここまで到達しました。

ユニット13では今まで見てきた文法の構造を続けて学び、以前のユニットからの単語やコンセプトの復習しつつ、さらに数多くの使えるフレーズやアイディアを新しく学びます。

 

Starting with Unit 11, the themes of each unit begin to mirror the themes of previous units. The theme of Unit 3 was school, and Unit 13 returns to this and adds a number of new related vocabulary such as “workbook”, “team”, “trash can”, “group”, “next to”, and “away from”. The song “If I Could Build a Playground” is the first of a number of materials focusing on auxiliary verbs (“could”, “should”, “would”, “might”, etc.) The emphasis on the past tense continues in Unit 13 as well, with “I Went To See My Teacher”, like “I Went To See My Brother” and “I Went To See My Sister” before it, focusing on irregular past tense verbs, while stories “Fun With Kites” and “Music in the Barn” mix past tense and past progressive tense. The story “Buttons Everywhere” reviews prepositional phrases and adds a few new ones as well. There’s so much happening in Unit 13!

ユニット11から少しずつ、以前学習したユニットのテーマが反映され始めます。

ユニット13では、ユニット3で学んだテーマ”school“をより発展させ、 “workbook”、 “team”、 “trash can”、 “group”、 “next to”、”away from”のようないくつかの単語を追加しました。 「If I Could Build a Playground」という歌は、助動詞の使い方に特にフォーカスした最初の曲です。ユニット13も継続的に過去形を強調するため、「I Went To See My Teacher “、” I Went To See My Brother “、” I Went To See My Sister」のような文章が盛り込まれています。今までは不規則過去形の動詞に焦点を当てていましたが、「Fun With Kites」や「Music in the Barn “のようなストーリーでは、過去形と過去進行形を混ぜ入れています。ストーリー「Buttons Everywhere」は前置詞を使ったフレーズを復習し、さらに新しい前置詞もいくつか学びます。ユニット13は内容が盛りだくさんですね!

 

1 2

 

It also continues introducing more Multiple Letter Phonograms and reviews those learned in the preceding units. The writer for Unit 13 helps reinforce these phonograms and has even more transcription assignments, slowly giving students more chances to write more and more complex sentences while improving their listening, comprehension, and spelling abilities:

また、新しいMultiple Letter Phonogramsを学び、今後につながるユニットで復習します。ユニット13のwriterでは、これら表音文字(Phonogram)をさらに強化し、多くのトランスクリプションを行うことによって、生徒がより複雑な文章を書けるようになり、それと合わせて、リスニング、理解力、スペルリングも向上させます。

3 4

都筑区センター南にある英会話スクールはPioneer Language School(パイオニアランゲッジスクール) PAGETOP